Nový Big.Trail 2017

PŘIVÍTEJTE ŠIROKÁ KOLA

CÍL NAŠEHO VÝVOJE

Když jsme začali uvažovat o BIG.TRAILe, vždy jsme dospěli k bodu, že naším hlavním cílem musí být vytvoření hardtailu, pro který bude zábava a bezpečnost na trailech na prvním místě. Toto jsou hlavní důvody, proč se geometrie, jakož i specifikace liší od klasických hardtailů. Zvolená geometrie a přední vidlice s 130mm odpružením dávají kolu opravdové sjezdové zaměření. BIG.TRAIL se tak svými schopnostmi řadí spíše mezi celoodpružená kola, než mezi klasické cross-country hardtaily. Dalším pozitivním argumentem této nové kategorie je jednoduchost a tím pádem i vyšší životnost. Rámy BIG.TRAIL mají zjevně robustní, přitom však stále lehkou konstrukci. Hravost geometrie v kombinaci s vhodně zvolenou výbavou zaujme zejména jezdce požadující nízkoúdržbový stroj, který má neustálý hlad po trailovém ježdění. Myšlenka opětovného představení skutečného trailového hardtailu kolovala mezi členy vývojového týmu MERIDY již delší dobu a nyní, díky uvedení nového rozměru pneumatik 650B PLUS, nastal ten správný čas pro příchod modelu BIG.TRAIL na trh. Nový rozměr pneumatik PLUS nabízí extra trakci a bezpečnost na trailech - oba aspekty, které odrážejí charakteristiky dříve celoodpruženého kola než hardtailu. Právě proto nám bylo jasné, že nový trailový hardtail od MERIDY musí být postaven na pneumatikách PLUS.

ZAMĚŘENÍ

Zaměření našeho nového BIG.TRAILu je zřejmé - jízda na trailech! Své silné stránky BIG.TRAIL nejlepší předvede na vašich lokálních trailech, přičemž má všechny předpoklady stíhat i vašemu celoodpružených kol. Náš nový trailový hardtail se určitě bude cítit jako doma v stále více přibývajících "trail parcích", jakož i na flow-trailech v bike parcích.

HMOTNOST, MATERIÁL A TUHOST

LITE

Hmotnost rámu: 1965 g +/-3 %  (ve velikosti M)
Hmotnosti doplňků rámu:
                Smart entry: 2x8 g
                Patka: 16 g
                Pevná oska: 79 g
                Sedlová objímka: 20 g
                Chránič zadní stavby: 6 g
                Chránič spodní rámové trubky: 15 g
CELKOVÁ HMOTNOST: 2101 g

Aby mělo kolo co nejnižší výšku rámu v místě jeho obkročení, jakou od trailového kola očekáváte, použili jsme horní rámovou trubku tvarovanou technologií hydroforming. Zajímavým funkčním detailem je i kovaná oblast středového složení rámů BIG.TRAIL s integrovanými montážními body standardu ISCG 05. Obvykle jsou tyto úchyty k rámu přivařené dodatečnými svary - což ovšem nevypadá tak čistě, jak naše řešení BIG.TRAILu.

ROZHRANÍ

HLAVOVÉ SLOŽENÍ

+ semi integrované

PŘEDNÍ PRESMYKAČ

+ pouze pro 1x převodové systémy

VNITŘNÍ VEDENÍ KABELŮ

+ smart Entry
+ lanka vycházejí z rámu před středovým složením
+ stejný systém, jako je použit i na našich celoodpružených kolech

ZADNÍ KOLO SE STANDARDEM BOOST

30,9MM PRŮMĚR SEDLOVKY

+ v teleskopické verzi nabízí vyšší životnost než 27.2mm
+ je méně náchylná na poškození

BB92 STANDARD STŘEDOVÉHO SLOŽENÍ

MONTÁŽNÍ BODY ISCG 05

ZADNÍ BRZDA S POST MOUNT ROZHRANÍM/ 180MM KOTOUČ

MAXIMÁLNÍ ROZMĚR PLÁŠŤŮ: 27,5 x 2,8”

GEOMETRIE

Dlouhá, plochá a nízká. Tyto tři parametry nejlépe vystihují geometrii našeho BIG.TRAILu. Geometrie se podobá více na celoodpružené trailové kolo, než na klasický hardtail. Se 67,5 ° je úhel hlavové trubky pro B + kolo velmi agresivním. Pro zachování hravosti se nám podařilo zachovat velmi krátkou zadní stavbu, s délkou jen 427,5 mm. Všechny velikosti rámů jsou vybaveny představcem s délkou 35 mm, který výborně spolupracuje s dlouhou rámovou trubkou.

VÝBĚR KOMPONENTŮ MERIDA

ŘIDÍTKA MERIDA EXPERT

+ 760mm řídítka z hliníkové slitiny
+ hmotnost 270 g
+ 20mm převýšení
+ průměr objímky 35 mm

RÁFKY MERIDA EXPERT TP

+ 520 g 27,5”
+ vnitřní šířka: 35 mm
+ vhodné pro bezdušové řešení obutí
+ bezpatkové ráfky
+ osazené na modelech BIG.TRAIL 800 & 600

 

 

 

 

 

 

Geometrie Big.Trail