Technologie

Casting Motor Bracket

C-Mount

Disc Cooler

Kotoučové brzdy na silničních kolech jsou aktuálně nejnovější inovací v tomto segmentu. Ze specifického chladícího systému vyvinutého MERIDOU benefitují silniční kola obzvláště ve dlouhých sjezdech, protože jsou častokrát osazeny menšími kotouči jako většina horských kol. Přední brzda je dostatečně chlazená tokem vzduchu, ale protože zadní brzda je více zakrytá, je chladič "Disc Cooler" při odvodu tepla velmi užitečný, a brzda tak díky němu poskytuje konstantní brzdný výkon.

F-Mount

Internal Block System

Se systémem „MERIDA Internal Blocksystem“ našli  experti vývojového centra chytré řešení pro ochranu karbonových rámů před poškozením způsobených nárazem řídítek (např. v případě pádu).

Existující řešení se většinou spoléhají na externí ochranu a často znamenají určitou dodatečnou hmotnost navíc. To je nepříjemné, zvláště když se jedná o ultralevé závodní kolo s prémiovými součástkami. „MIB“ je kompletně vnitřní řešení, které je neuvěřitelně lehké a nenápadné. Cyklista si všimne pouze výhody tohoto systému – ale vzhled kola zůstane úplně čistý. Systém pracuje s upínacím mechanismem upevněným na krku vidlice. Vložka v rámu zajistí, že se řidítka otočí jen o určitý úhel a zastaví se dřív, než narazí do rámu. Silné, nenápadné a brilantní řešení.

Race Link

Toto je naše odpružení zadní stavby, které jsme přizpůsobili pro styl jízdy Cross Country a moderního světa jednopřevodníků. Jedná se o přepákovaný jednočep se super lehkým karbonovým vahadlem (jen 80 gramů). Díky Němu je možné sestrojit lehkou a účinnou zadní stavbu. jejíž kinematika úplně eliminuje pohupování při šlapání při nastavení sagu na 25%. Citlivá na začátku zdvihu, stabilní platforma ve středu a progresivní na konci - RACE LINK funguje excelentně v náročných sjezdech i výjezdech. 

Smart Entry

Vnitřní vedení kabelů přivedené k dokonalosti: Zatímco konvenční řešení mají nevýhodu, že kabely se  mohou uvnitř rámu pohybovat, náš systém SMART ENTRY je sepne pod napětím. Díky tomuto řešení si můžete být jistí, že vás nebude rušit klepání kabelů o rám v náročném terénu. A díky tomu, že vstupy kabelů jsou vyměnitelné, dají se použít všechny možné standardy: Di2, hydraulické hadičky, bowdeny...Dostupné od roku 2016 v modelech ONE-TWENTY a NINETY-SIX.

Superlight 16 Alloy

THRU AXLE 12-148 ‘BOOST’

Due to the widening of the hub spacing by 6mm, the spoke angles become flatter resulting in a stiffer and stronger wheel. In particular on 29er and 650b+ wheels, and paired with the stiffness increasing attributes of a through axle, this is hugely desirable. Besides that, the wider hubs and cranks with wider bottom brackets push the chain line further outwards and enable extra short chain stays for a more agile geometry.

Bio Fiber Damping Compound

Příroda posloužila jako vzor při konstrukci některých karbonových komponentů s integrovanými přírodními vlákny, která dokážou efektivně tlumit vibrace. Když jsou tato přírodní vlákna zakomponována do torzně odolné karbonové struktury, tak se pevné karbonové vidlice, či zadní stavby horských i silničních kol změní na skutečné zázraky komfortu.

Nano-Matrix Carbon

Kola s karbonovým rámem jsou vzhledem k jejich určení často vystavovány nadměrnému zatížení. Pro zvýšení kvality použitého materiálu používá MERIDA tuto prémiovou technologii: epoxidová živice je obohacena o speciální nanočástice, které zpevňují její strukturu. Tímto způsobem lze úspěšně zvýšit odolnost finálního výrobku proti nárazu až o 40 %. 

AWS - ANTI WRINKLE SYSTEM

Díky svým technologickým vlastnostem otvírá karbon designérům a vývojářům mnoho vynikajících možností, jaké pro výrobu kol nenabízí žádný jiný konstrukční materiál. Struktura jeho vnějšího povrchu je opravdu fascinující, ale jak to vypadá uvnitř rámu? MERIDA vkládá do forem speciální 3D silikónové vložky, které výrazně snižují nerovnoměrnost povrchu vnitřních stěn rámu. Výsledkem je vyšší tuhost a odolnost a zároveň i nižší hmotnost.

Dvoukomorová technologie

Díky speciálně vyztužující příčce integrované v nohách silničních karbonových vidlic dosáhla MERIDA kombinace dvou zdánlivě protichůdných technologických charakteristik: výjimečné hodnoty torzní tuhosti pro maximální kvalitu řazení a bezpečnosti na straně jedné a určitou míru tlumící flexibility na straně druhé. Silniční karbonové vidlice MERIDA jsou díky tomu vysoce bezpečné i komfortní zároveň.

Flex-Stay

Silniční kola a MTB hardtaily nemají systém zadního pružení. Tím dosahují své nízké hmotnosti, ale i schopnost efektivně přenést výkon jezdce na pohyb vpřed. Ale pevná zadní stavba zároveň přenáší jakékoliv nárazy na jezdce, což má negativní vliv na jeho výkonnostní potenciál. „Flex Stay“ konstrukce zadní stavby však dokáže tyto nežádoucí vlivy účinně eliminovat: její speciální design absorbuje nárazy od podkladu a redukuje vzniklé vibrace.

VPK: Virtual Pivot Kinematics

Vlastní systém zadní stavby „Virtual Pivot Kinematics“ (VPK) s virtuálním bodem otáčení používá MERIDA v velkozdvihových celoodpružených rámech modelů ONE-FORTY, ONE-SIXTY a ONE-EIGHTY. Tato koncepce umožňuje, že všechna kola z kategorií 145, 160 nebo 180 mm dokážou jezdci nabídnout vynikající citlivost v kombinaci s neutrálním chováním při záběru a při brzdění.

M.O.R.E. Odpružení

MERIDA Optimized Ride Engineering - Mění se výkonnost celoodpruženého systému se změnou velikosti rámu? Nemusí to tak být! Díky technologii „M.O.R.E. Suspension“ (MERIDA Optimized Ride Engineering) dosahují všechny podporované jednočepové koncepce pružení do zdvihu 120 mm stejně perfektní kinematiky z hlediska citlivosti a neutrality přenosu síly u všech velikostech rámu.

Double stop

Zadní odpružení často způsobuje problémy s lanky zadního řazení (např. tvorba oček, poškrábání rámu, těžký chod, nechtěné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby během stlačení. Díky dvojité zábraně pomocí speciálních ukončení („Double Stop“) zůstává délka lanek vždy konstantní. Navíc „Down Tube Exit“ má velký otvor pro lanka ve spodní rámové trubce, proto se vyhneme neobratné manipulaci s vnitřkem vedenými lanky.

Down Tube Exit

Zadní odpružení často způsobuje problémy s lanky zadního řazení (např. tvorba oček, poškrábání rámu, těžký chod, nechtěné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby během stlačení. Díky dvojité zábraně pomocí speciálních ukončení („Double Stop“) zůstává délka lanek vždy konstantní. Navíc „Down Tube Exit“ má velký otvor pro lanka ve spodní rámové trubce, proto se vyhneme neobratné manipulaci s vnitřkem vedenými lanky.

Float Link

Tato konstrukce zadní stavby využívá „plovoucí“ tlumič: Spodní úchyt se pohybuje spolu se systémem a nabízí tak velmi citlivou odezvu. Kromě toho toto řešení umožňuje inženýrům ovlivnit průběh tlumení a zdvih zadní stavby optimálním způsobem.(transmission ratio and progression) V praxi tak „Float Link“ přináší pocit vyššího zdvihu, než máme ve skutečnosti k dispozici. Nepřítomnost uchycení tlumiče k rámovému trojúhelníku dodává kolu čistý vzhled.

Guided Remote

Dobré vodítko: Technologie „Guided Remote“ zajišťuje, že lanko dálkového ovládání je perfektně vedené přímo k zadnímu tlumiči – nejen vizuálně, ale i technologicky čistě. Tento koncept použitý například nového ONE-TWENTY zajišťuje odstranění nežádoucího pohybu lanka. Výhodou je optimální funkce ovládání v každé situaci. Uložení lanka taktéž nenaruší rám kola.

C-S Post Mount Disc

Chain Stay Post Mount Disc“ – tato technologie je výsledkem tří poznatků. Za prvé, uchycení brzdy v rámovém trojúhelníku optimálně chrání brzdu před vnějšími vlivy. Za druhé, čelist je podepřená spodní zadní stavbou a je tak schopná rozložit působící síly ideálním způsobem. A za třetí, vnitřkem vedené hadičky mají úhledný přístup k brzdě ze spodní zadní stavby.

Modular Head

S modelem WARP TT vkládá tým LAMPRE-MERIDA svoji důvěru do absolutního specialisty. Aby měl jezdec lepší pozici na kole, umožňuje vlastní konstrukce MERIDY „Modular Head“ prodloužit efektivní délku horní rámové trubky pomocí speciálních vložek (30 resp. 60 mm). S nastavitelným představcem, integrací systému Di2, nastavitelnými opěrkami pro ruky a aero nástavci, jen dále násobí „Modulární kokpit“ WARPU TT možnosti individuálního nastavení.

Modular Cockpit

S modelem WARP TT vkládá tým LAMPRE-MERIDA svoji důvěru do absolutního specialisty. Aby měl jezdec lepší pozici na kole, umožňuje vlastní konstrukce MERIDY „Modular Head“ prodloužit efektivní délku horní rámové trubky pomocí speciálních vložek (30 resp. 60 mm). S nastavitelným představcem, integrací systému Di2, nastavitelnými opěrkami pro ruky a aero nástavci, jen dále násobí „Modulární kokpit“ WARPU TT možnosti individuálního nastavení.

S-Flex

Jsou vždy aerodynamická silniční kola tvrdá a nemilosrdná? Ne v MERIDĚ! Díky naší technologii „S-Flex“ se může REACTO pochválit pohodlím v sedle, které je v tomto segmentu výjimečné. Aerodynamicky optimalizovaná sedlovka s otvorem vyplněným elastomerem dokáže velmi efektivně pohltit nerovnosti na cestě. Tímto způsobem efektivně ušetří „S-Flex“ svému jezdci zásoby síly i na dlouhých vzdálenostech.

F-Flex

Technologie „F-Flex“ ve vidlici našeho komfortního závodníka RIDE naznačuje, že tento model sdílí technologické principy s aerodynamickým závodníkem REACTO: nejlepší možná pružnost spojena s maximálním výkonem. „S-Flex“ chrání zadní část REACTA před tvrdými nárazy. Podobným způsobem zajišťuje vidlice „F-Flex“ efektivní pohlcení hrbolů na cestě. Kromě komfortu poskytuje jezdci dodatečnou bezpečnost ovládání.

NACA Fastback Profile

Speciální profil trubek „NACA Fastback“ našich modelů REACTO a WARP TT je založený na vyhodnocení dat, které byly získány při komplexních testech v aerodynamickém tunelu (se simulací s figurínou jezdce i bez ní). Hlavně u dolní rámové trubky, sedlové trubky a trubkách horní zadní stavby se ukázal kapkovitý profil trubek se seříznutým koncem jako optimální z aerodynamického hlediska. Tímto způsobem byly ideálně zkombinovány klíčové faktory jako tuhost a aerodynamika.

Flip Flop Seatpost Head

Aero kolo musí samozřejmě nabídnout nejlepší možné výsledky z aerodynamického hlediska. Ale v MERIDĚ je hned na druhém místě nejlepší přizpůsobivost jezdci. Protože i nejlepší výsledky z aerodynamického tunelu mohou být zbytečné, když jezdec není je schopen zaujmout optimální pozici na kole a klade vzduchu zbytečně velký odpor. Díky sedlovce s upínacím mechanismem „Flip Flop Head“ na modelech REACTO a WARP TT je možné optimálně nastavit libovolný sklon a pozici sedla. 

Integrated Seatpost Clamp

Návrh špičkových strojů pro závodníky WorldTour je podobný práci týmu Formule 1: Každý i nejmenší detail může ovlivnit výsledek. Proto je integrovaná sedlová objímka našich modelů WARP TT a REACTO mnohem víc než jen vizuálním detailem: speciální způsob uchycení sedlovky efektivně minimalizuje turbulence na konci horní rámové trubky a tím tak šetří důležité energetické zásoby jezdce.

Di2 Ready

Podobně jako profesionální cyklisté WorldTour, stále více a více silničních cyklistů důvěřuje elektronickému systému řazení Shimano Di2, které je charakteristické vysokou spolehlivostí a efektivní funkčností bez námahy. Kola/rámy se symbolem „Di2 Ready“ jsou optimálně připraveny k instalaci této technologie – baterii lze upevnit pod spodní zadní stavbu nebo v sedlovce.

Carbon fork

Neodpružená přední vidlice silničních modelů je vyrobena z karbonových vláken, u některých modelů v celokarbonovém provedení. Karbonové vidlice MERIDA výborně pohlcují vibrace při současně vysoké brzdné i boční tuhosti. Podstatně zvyšují jízdní komfort a přesnost řazení.

12-142 Zadní pevná osa

Pevná osa na předním a/nebo zadním kole poskytuje různé výhody: kromě vysoké torzní tuhosti zaručují jednoduchou montáž kola a zároveň zajišťují ideální pozici brzdového kotouče. Pozice kola je vždy přesná, na rozdíl od řešení s rychloupínáky. MERIDA vkládá důvěru do 12mm pevných os vzadu a 15mm verzím vpředu. Při demontáži kola není potřeba žádného nářadí.

15-100 mm přední pevná osa

Pevná osa na předním a/nebo zadním kole poskytuje různé výhody: kromě vysoké torzní tuhosti zaručují jednoduchou montáž kola a zároveň zajišťují ideální pozici brzdového kotouče. Pozice kola je vždy přesná, na rozdíl od řešení s rychloupínáky. MERIDA vkládá důvěru do 12mm pevných os vzadu a 15mm verzím vpředu.

Internal Cable

Přepracované tvary rámových konstrukcí se speciálními vstupními/výstupními otvory pro vnitřní vedení brzdových nebo řadicích kabelů. „Čisté“ v dvou významech: Kolo vypadá uspořádaně a lanka jsou efektivně chráněna před vlhkem a špínou.

Post-Mount Disc

Moderní způsob uchycení brzdových čelistí kotoučových brzd. Bezproblémové nastavení a jednoduchá montáž je umožněna díky „úchytu“ na zadní patce. Přizpůsobí se různým rozměrům kotoučů pomocí nástavců různých rozměrů.

HFS - Hydroforming System

Zatímco mechanický TFS proces tvaruje rámové trubky zvenku, komplexní koncept „Hydroforming“ dosahuje žádoucí 3D tvar trubek z hliníkové slitiny Prolite 66 pomocí vysokého tlaku vařícího oleje směrem zvnitřku ven.

Smooth Welding

Kromě výborné funkčnosti nabízejí rámy MERIDA i přesvědčivý vzhled. Použití speciální svářecí technologie umožňuje vytvářet hladké svary bez dodatečného opracování a zeslabení svařeného místa.

TFS - Technoforming System

Díky své nízké hmotnosti si hliník stále drží silnou pozici při výrobě rámů. Inovativní tvary byly vytvořeny pomocí mechanického formování technologií TFS. Použitý materiál: hliníková slitina Racelite 6061.

Prolite 66 Triple Butted

Špičková hliníková slitina poskytuje velmi vysokou pevnost a zároveň nízkou hmotnost. Super lehké trubky s třikrát ztenčovanou tloušťkou stěn umožňují docílit jednak vzrušující výsledný tvar, ale navíc optimální poměr tuhosti ke hmotnosti (STW Ratio).

Racelite 6061

Vysoce pevná a lehká hliníková slitina je dobře známa z leteckého průmyslu. MERIDA tuto slitinu podrobuje ještě dodatečné tepelné úpravě. Tloušťka stěn je dvakrát ztenčována a výsledné rámy jsou pak lehké a pevné.

Remote Lock Out

Funkci pružení vidlice a/nebo tlumiče vašeho kola je možné zablokovat – buď přímo na korunce vidlice nebo těle tlumiče nebo pomocí „dálkového ovládání“ umístěného na řídítkách. Nastavení s uzamknutým tlumením se ideálně hodí při jízdě na hladkých površích nebo při agresivních sprintech/útocích – a to nejen ve strmých stoupáních. Když se terén znova zhorší, můžeme opět zapnout pružení.

X-Taper hlavová trubka

Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standardních 1 1/8“ rozšiřující se na širokou základnu spodního 1,5“ ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší tuhosti rámu a vidlice a také k preciznímu ovládání.

Lock Out

Funkci pružení vidlice a/nebo tlumiče vašeho kola je možné zablokovat – buď přímo na korunce vidlice nebo těle tlumiče nebo pomocí „dálkového ovládání“ umístěného na řídítkách. Nastavení s uzamknutým tlumením se ideálně hodí při jízdě na hladkých površích nebo při agresivních sprintech/útocích – a to nejen ve strmých stoupáních. Když se terén znova zhorší, můžeme opět zapnout pružení.

K-Mount patka

Speciálně navržená koncovka zadní stavby hliníkových rámů pro kotoučové brzdy, která má integrované rozhraní pro montáž bočního stojanu systému HEBIE. Zaručí tak optimální torzní tuhost i během brzdění, což je významným bezpečnostním prvkem.