Nový BIG.NINE & BIG.SEVEN

CROSS COUNTRY SE PRÁVĚ STALO ZAJÍMAVÝM

CÍL NAŠEHO VÝVOJE
Kombinace nízké váhy, atraktivního designu a požadavků MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU byly hlavním cílem při vývoji nového modelu MERIDA BIG.NINE / BIG.SEVEN. Vývojáři strávili mnoho času, než dosáhli perfektní hodnoty geometrie, komfortu a tuhosti. Listové pružiny v horních i spodních vzpěrách zadní stavby přispívají ke zvýšení jízdního komfortu a také pohlcují  ostré nárazy při náročných sjezdech. Aby měl jezdec další výhodu oproti konkurenci, vybavili jsme tuto novinku aerodynamickou spodní rámovou trubkou, jejíž profil byl výrazně ovlivněn oceňovaným silničním kolem Scultura.

ÚČEL
Nový BIG.NINE / BIG.SEVEN je jasně zaměřen na závody Cross Country a není to jen kvůli úzké spolupráci s MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMem. Nejvyšší model rámu CF5 je obzvláště navržen pro využití převodů 1x, což ale neznamená, že se nebude cítit doma i na maratonských a dlouhých vytrvalostních závodech. Zadní stavba FLEXSTAY v kombinaci se sedlovkou S-Flex dělají model BIG.NINE / BIG.SEVEN jedním z nejkomfortnějších hardtailů ve své třídě, díky čemuž je tak skvělým společníkem i na dlouhé vytrvalostní akce.

VÁHA, MATERIÁL A TUHOST

CF5
Hmotnost rámu: 900 g +/- 3% (velikost M 29")
Hmotnosti doplňků rámu:
Smart entry: 8 g
Patka: 17 g
Pevná osa DT: 48 g (+28 g páčka)
Sedlová objímka: 10 g
Chránič zadní stavby: 6 g
Chránič spodní rámové trubky: 15 g
Celková hmotnost: 1005 g

BIG.NINE / BIG.SEVEN je dostupný ve dvou karbonových variantách rámů. Nejvyšší model CF5 používán i jezdci MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU je zaměřen zejména na nejnižší hmotnost a skvělou tuhost. Ve srovnání s CF3 byly provedeny následující změny pro dosažení super nízké váhy:
+ Vysoce kvalitní karbonová vlákna
+ Hmotnost optimalizující vrstvení karbonu - skládání vrstev trvá téměř dvakrát déle než v případě rámu CF3
+ Jádro EPS během výroby
+ Převody jen 1x - téměř všichni závodníci již přesedlali na převody 1x
+ Integrované misky hlavového složení

ROZHRANÍ

HLAVOVÉ SLOŽENÍ
+ CF5 - Integrované misky hlavového složení (snadněji)
+ CF3 & LITE – semi-integrované

PŘESMYKAČ
+ CF5 - pouze pro převody 1x
+ CF3 & LITE - úchyt low direct mount na přesmykač s bočním tahem

VÝSTUP KABELŮ NA ZADNÍ STAVBĚ (RÁMY CF5 & CF3) (1)
+ čistší
+ Na rámu zůstává méně špíny a bláta
+ Kabely / lanka jsou lépe chráněny
+ Kabely jsou upevněny uvnitř rámu (v oblasti středového složení) aby se zabránilo klepání (6)
+ Na verzi LITE vycházejí lanka z rámu před středovým složením
+ Stejný systém jako je použit i na našich celoodpružených kolech

ROZHRANÍ SPOLEČNÁ PRO CF5, CF3 & LITE
+ Použití standardu Boost na zadním kole pro zvýšení jeho tuhosti
+ Smart Entry (5)
+ Perfektně napasované a velmi lehké chrániče zadní stavby a spodní rámové trubky (3)
+ 30,9mm sedlovka
- Vyšší životnost a menší náchylnost na rozštípnutí
- Obvyklá velikost nastavitelných sedlovek
+ Uchycení zadní brzdy Post Mount
+ Připravené pro Di2
+ Středové složení BB92

GEOMETRIE
Hlavová trubka byla zkrácena o 1 cm, aby tak jezdec přenesl více váhy na přední kolo pro super agresivní zatáčení a zlepšení vlastností při stoupáních. Navíc zadní stavba byla zkrácena o 7 mm, díky čemuž je rám na trailech ještě agilnější. Úplnou novinkou pro rok 2017 je prodloužení délky rámu o 25 mm. To v kombinaci s kratším představcem (José Hermida tak nyní jezdí s 80mm představcem / zvykl používat 110mm) umisťuje jezdce více "do" kola, což zlepšuje ovladatelnost. Geometrie rámů CF5, CF3 a LITE je identická.

VYBRANÉ KOMPONENTY MERIDA

GRIPY MERIDA TEAM (8)
+ Pár váží jen 27 g
+ Nabízejí vysoký komfort přes velmi nízké hmotnosti

SEDLOVKA MERIDA TEAM S-FLEX (2)
+ Extra komfort díky zvýšené vertikální pružnost
+ Hmotnost jen 190 g
+ Verze TEAM - celokarbonová
+ Verze EXPERT - korunka je hliníková

ŘÍDÍTKA MERIDA TEAM (9)
+ Rovné řídítka
+ Šířka 720 mm
+ 130 g

OSY NA MODELECH 9000 & TEAM (7)
+ Na míru vyrobená oska DT Swiss - odnímatelný 6mm imbusový klíč, který je možné použít i na pevnou osu přední vidlice
+ Hmotnost bez imbusového klíče - 48 g

RÁFKY MERIDA EXPERT CC
+ 405 g pro 29 "
+ 395 g pro 27,5 "
+ Šířka vnitřní drážky: 22,8 mm
+ Připravené pro bezdušové pláště
+ Bezpatkové (hookless) ráfky
+ Sleeved rim
+ Snadněji a v kombinaci s UST plášti funguje lépe než pin joined rims
+ Osazené na modelech BIG.NINE / BIG.SEVEN 6000, XT, 5000, 4000, 900 a 800

 

Geometrie
Big.Nine & Big.Seven