Nové REACTO - aerodynamika zjednodušeně

NOVÉ REACTO - AERODYNAMIKA ZJEDNODUŠENĚ

Náš aerodynamický speciál REACTO byl původně představen v roce 2011 a postupně byl během let vylepšován, přičemž největší krok přišel v roce 2013 v podobě modelu REACTO II. Nyní se pro sezónu 2018 dočkal kompletní renovace. Původní verze REACTA představila světu koncept sedlovky S-FLEX, ale ještě to nebylo 100% specializované aero kolo, zatímco REACTO II představené v roce 2013 (do sezóny 2014) byl náš první čistokrevný aerodynamický rám určený pro sprintery a pro jezdce do úniků a proto perfektně vyhovoval potřebám naší tehdy nové spolupráci s týmem Lampre-MERIDA. Úžasné aero hodnoty, skvělá tuhost v oblasti hlavové trubky a výjimečný přenos síly z něj udělali nejpoužívanější kolo týmu, kterému se ve své historii podařilo nasbírat množství špičkových výsledků.

Ale po třech letech na trhu a množství změn v aero sektoru nastal čas opět se vrátit k rýsovacímu prknu, abychom vytvořili REACTO III - nejlehčí a nejaerodynamičtější silniční kolo v historii značky MERIDA.Jako jedno z hlavních kol používaných jezdci týmu BAHRAIN MERIDA a známý svým skvělým přenosem výkonu z nohou na silnic i svým komfortem (na aero kolo) bylo zlepšení modelu REACTO těžkým úkolem. Přesto jsme byli schopni vylepšit aerodynamiku ještě o 5%, přičemž jsme díky novému vrstvení karbonových vrstev zároveň snížili hmotnost. Jednoduchost byla přitom také jedním z hlavních cílů, protože příliš komplikované řešení jsou noční můrou mechaniků, výsledkem čehož bývají vysoké účty za servis.

Do modelové řady REACTO jsme navíc přidali možnost výběru kotoučových brzd, přičemž rozdíl v aerodynamické účinnosti mezi kotoučovými a ráfkovými brzdami je méně než jeden Watt. A se vší touto rychlostí k dispozici dávají kotoučové brzdy v rychlých sjezdech opravdový smysl.

ZLEPŠENÍ AERODYNAMIKY

Podařilo se nám zlepšit aerodynamický výkon oproti předchozímu modelu o přibližně 8 Wattů, což odpovídá zhruba 5% zlepšení. To bylo dosaženo díky zeštíhlení profilů trubek, níže umístěnému napojení horních vzpěr zadní stavby na sedlovou trubku a jednodílnému kokpitu, který plynule přechází do rámu našeho kola.

Uveďme věci do souvislostí: Pokud jedete sólo jízdu na 100 km na našem REACTU, ušetříte tolik energie, jako byste jeli na klasickém kole s kulatým profilem trubek a přitom byste 30 km z celkové délky jeli v závětří (v háku)

ZLEPŠENÍ KOMFORTU

Zlepšit komfort se nám podařilo díky přepracování horních vzpěr zadní stavby i sedlovky S-Flex se štíhlejším profilem a větším výřezem v sedlovce.

Zlepšení v této oblasti je přibližně o 10%.

SNÍŽENÍ HMOTNOSTI

Celková úspora hmotnosti kompletního rámového setu včetně sedlovky je oproti předchozímu modelu následující:

REACTO (stará verze) ráfkové brzdy: 2046 g

REACTO (nová verze) ráfkové brzdy: 1667 g

  Reacto (stará verze) Reacto (nová verze)
Rám 1250g 1010g
Vidlice 406g 368g
Sedlovka 300g 206g
Sedlová objímka 30g 30g
Hlavové složení 60g 52,5g
Celkově 2046g 1695,5g
Zlepšení 17,13%  

Celková úspora hmotnosti ve výši 17,13% byla dosažena díky zeštíhlení průměrutrubek a použití jiných kombinaci vrstvení karbonu.

 

ZACHOVÁNÍ TUHOSTI

Díky rozměrné oblasti středového složení a velkému průřezu trubek jsme byli schopni zachovat skvělé hodnoty tuhosti předchozí verze.

VYUŽITÍ NOVÝCH PRAVIDEL UCI

Upravené horní vzpěry zadní stavby s větším prohnutím směrem ke kazetě poskytují větší aerodynamickou výhodu.

PŘIDANÁ MOŽNOST VOLBY KOTOUČOVÝCH BRZD

Jak se technologie vyvíjí, jsou i naše kola REACTO připravena využívat nejnovější technologie. Lepší kontrola, méně hluku a lepší bezpečnost!

NÁVRH S INTEGROVANÝM KOKPITEM

Hlavová a horní rámová trubka jsou navrženy tak, aby plynule přecházeli v kokpit FSA Metron 5D, čímž tak nabízejí perfektní rovnováhu mezi přínosem ve výkonu bez ztráty jednoduchosti vedení kabelů a údržby.

GEOMETRIE

Rám REACTO CF4 z větší části sdílí geometrii s osvědčenou závodní geometrií našeho modelu Scultura CF4. To znamená kratší hlavovou trubku a relativně delší rám, který dělá kolo rychlým a obratným. S kolem REACTO se tak můžete vrhnout do ostrých zatáček bez ztráty kontroly. Geometrie CF2 nabízí trochu uvolněnější pozici, kde jezdec sedí o něco více vzpřímeně, což je důsledek zejména mírně vyšší hlavové trubky. Tato geometrie sedí jezdcům, kteří nejsou zcela zvyklí na závodní pozici. Největší rozdíl je v délce hlavové trubky a jemně kratší délce rámu.